آموزش ثبت نام در nic

برای ثبت دامنه های نقطه آی آر (.ir) نیاز به شناسه (Handle) از مرکز ثبت دامنه های آی آر (Nic.ir) دارید که این شناسه به منزله نام کاربر (user name) خواهد بود و پس از عضویت به در مرکز ثبت دامنه های آی آر به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد.

نوع شناسه کاربری با توجه به نوع پسوند دامنه متفاوت است. پنج شناسه مختلف در nic وجود دارد که عبارتند از:

  • · شخص حقیقی:

صاحبان این نوع شناسه فقط می توانند به عنوان صاحب امتیاز برای دامنه‌های زیر معرفی شوند:

.ir

‏.ایران

.id.ir

  • · شرکت، مؤسسه یا نهاد غیردولتی:

تمامی شرکت‌ها (اعم از مسولیت محدود، سهامی عام و …)، موسسات، انجمن‌ها، نشریات و روزنامه‌ها و کلیه اشخاص حقوقی که در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری، اتحادیه صنفی یا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسید‌ه‌اند و شماره ثبتی دارند. صاحبان این نوع شناسه فقط می توانند به عنوان صاحب امتیاز برای دامنه‌های زیر معرفی شوند:

.ir

‏.ایران

.co.ir

.org.ir

.net.ir

  • · وزارتخانه، سازمان یا شرکت دولتی:

تمامی سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و موسسات وابسته به قوای سه‌گانه. صاحبان این نوع شناسه فقط می توانند به عنوان صاحب امتیاز برای دامنه‌های زیر معرفی شوند:

.ir

‏.ایران

.gov.ir

.co.ir

  • · مرکز آموزشی و پژوهشی:

تمامی سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی، آموزشی، دانشگاهی، مدارس و کلیه اشخاص حقوقی که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز دارند. صاحبان این نوع شناسه فقط می توانند به عنوان صاحب امتیاز برای دامنه‌های زیر معرفی شوند:

.ir

‏.ایران

.sch.ir

.ac.ir

.org.ir

  • · شناسه‌ی محدود:

صاحبان این نوع شناسه می‌توانند درکنار درخواست برای ثبت دامنه، به عنوان رابط مالی و فنی دامنه‌ها قرارگیرند. اشخاص حقیقی که در نظر دارند تنها برای دیگران دامنه ثبت کنند یا تنها به عنوان رابط فنی و مالی دامنه‌ها معرفی شوند می‌توانند با وارد کردن حداقل اطلاعات، شناسه دریافت کنند.

 

 

جهت ساخت شناسه کاربری وارد سایتNIC.IR

شده و بر روی گزینه “گزینه ساختن شناسه کاربری” کلیک نمایید.

 

 

 

در صفحه ای که باز میشود نوع شناسه مورد نظر را انتخاب روی دکمهٔ “تکمیل فرم و دریافت شناسه” کلیک کنید. لطفاً توجه داشته باشید که تکمیل اطلاعاتی که در کنار آن‌ها علامت * (ستاره) وجود دارد، اجباری است. پس از تکمیل فرم، روی دکمهٔ “بازنگری” کلیک کنید.
پس از وارد کردن نام کامل سازندهٔ فرم شناسه، روی دکمه‌ی “موافقم، دریافت شناسه” کلیک نمایید. شناسهٔ کاربری شما نمایش داده خواهد شد و رمز عبور به آدرس پست الکترونیکی شما ارسال خواهد شد.

 بعد از ثبت نام لینک اموزشی زیر را مطالعه کنید و حتما در پرتال خود در nic.ir اعمال کنید،سپس شناسه را در تیکت مربوط به ثبت دامنه خود ارسال کنید.
http://blog.mihanhosting.ir/?p=39

 

 

 

  • · مرکز ثبت دامنهٔ ‎.ir به درخواست اشخاصی که اسناد هویت آن‌ها با مشخصات مندرج در شناسهٔ کاربری متعارض است، ترتیب اثر نخواهد داد و مرکز هیچگونه مسئولیتی در پذیرش درخواست این اشخاص ندارد.
  • · دقت نمایید پست الکترونیکی تکراری برای ساخت شناسهٔ کاربری قابل قبول نمی‌باشد.
  • · از آنجا که مکاتبات مرکز ثبت دامنه از طریق پست الکترونیکی با شما صورت می‌گیرد، لطفاً آدرس پست الکترونیکی خود که معمولاً از آن استفاده می‌کنید، وارد نمایید.
  • · پرسش محرمانه و پاسخ آن، روشی برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز دیگران به شناسه و حساب کاربری شماست و تنها شما باید این پاسخ را بدانید. لطفاً در حفظ پاسخ محرمانهٔ خود کوشا باشید.
  • پس از دریافت ایمیل حاوی شناسه کاربری و و گذرواژه (password) از مرکز ثبت دامنه های آی آر (Nic.ir) میتوانید اقدام به ثبت دامنه .ir توسطسر میهن هاستینگ نمایید.

    اگرتاکنون عضو سایت Nic.ir نبوده‌اید می‌توانید با ساخت شناسه کاربری جدید در مرکز ثبت دامنه های آی آر (Nic.ir) عضو شوید.

https://www.nic.ir/Create_New_Handle
  • Email, SSL
  • 85 Users Found This Useful
Was this answer helpful?

Related Articles

مراحل ثبت دامنه ir

با توجه به اینکه دامنه های ای ار زیر نظر سازمان nic می باشد،لطفا مراحل زیر را با دقت و کامل انجام...

تنظیم رابط جهت ثبت دامنه در Nic

با توجه به تغییر قوانین مرکز مدیریت دامنه های IR (سایت NIC.ir ) در رابطه با ثبت دامنه ، با توجه...

راهنمای ثبت دامنه

  ·    خرید یک دامنه برای اینکه کسب و کار شما جایگاهی در دنیای دیجیتال داشته باشد، نیاز به خرید...