نحوه تنظیم اتوماسیون در WHMCS جهت خودکار سازی انجام وظایف (قسمت دوم)

در این مقاله به ادامه آموزش نحوه تنظیم اتوماسیون در WHMCS جهت خودکار سازی انجام وظایف میپردازیم .

در قسمت Domain Settings نیز می توانید مشخص نمایید چه تعداد روز قبل از موعد تمدید یک دامنه صورتحساب مربوطه صادر گردد. در صورتیکه این گزینه نیز خالی رها شود به صورت پیشفرض مقدار دهی خواهد شد.

Payment Reminder Emails: زمانیکه این گزینه را فعال نمایید، به مشتریانی که دارای صورتحساب پرداخت نشده می باشند ایمیلی جهت یادآوری پرداخت ارسال می گردد.

Invoice Unpaid Reminder: در این قسمت می توانید با وارد نمودن عددی مشخص نمایید که اولین یادآوری جهت پرداخت صورتحساب چند روز قبل از موعد پرداخت صورتحساب به مشتریان ارسال گردد. در صورتیکه در این قسمت عدد 0 را وارد نمایید این گزینه غیر فعال خواهد شد.

First Overdue Reminder: در این قسمت می توانید مشخص نمایید چه تعداد روز بعد از موعد سررسید صورتحساب پرداخت نشده اولین اخطاریه برای مشتری ایمیل گردد.

Second Overdue Reminder: در این قسمت می توانید مشخص نمایید چه تعداد روز بعد از موعد سررسید صورتحساب پرداخت نشده دومین اخطاریه برای مشتری ایمیل گردد.

Third Overdue Reminder: در این قسمت می توانید مشخص نمایید چه تعداد روز بعد از موعد سررسید صورتحساب پرداخت نشده سومین اخطاریه برای مشتری ایمیل گردد.

Add Late Fee Days: در این قسمت می توانید مشخص نمایید پس از گذشت چند روز از سررسید مبلغ هزینه دیرکرد بر روی صورتحساب های پرداخت نشده اعمال گردد.

Overage Billing Charges: این قسمت دارای 2 گزینه به شرح ذیل می باشد:

Calculate & invoice on the last day of the month independantly from the related product: محاسبه و صدور صورتحساب در آخر هر ماه به طور مستقل از محصولات مرتبط

Calculate on the last day of the month but include on the next invoice to generate for the client: محاسبه در آخر هر ماه اما شامل صورتحساب بعدی برای کاربر می شود.

Credit Card Charging Settings (تنظیمات کارت های اعتباری)
نحوه تنظیم اتوماسیون در WHMCS جهت خودکار سازی انجام وظایف

هنگامی که برای پرداخت از یک دروازه پرداخت تجاری از کارت های اعتباری استفاده می شود، این تنظیمات نحوه شارج کارت های اعتباری کاربرانتان را تشخیص می دهند. گزینه های موجود در این بخش به شرح ذیل می باشند.

Process Days Before Due: در این قسمت می توانید عددی را بعنوان تعداد روز قبل از موعد سررسید صورتحساب وارد نمایید که می خواهید قبل از موعد پرداخت ، آن را دریافت نمایید.

Attempt Only Once: با فعال نمودن این گزینه ، تلاش جهت پرداخت و اتصال به کارت اعتباری کاربران تنها برای 1 بار صورت می گیرد و در صورت عدم موفقیت اقدامی دیگر انجام نخواهد شد. در حالت معمول تا زمانیکه پرداخت صورت نگرفته این اقدام مرتب انجام می شود.

Retry Every Week For: در این قسمت می بایست عددی را جهت مشخص نمودن تعداد دفعات تلاش برای پردازش کارت های اعتباری ناموفق به صورت هفتگی وارد نمایید.

CC Expiry Notices Date: در این قسمت می بایست روزی از ماه را که می خواهید اطلاعیه انتقای کارت اعتباری برای ماه آینده ارسال شود را وارد نمایید. در این حالت اگر عدد 25 را وارد نموده باشید در روز 25ام هر ماه ایمیل اطلاعیه به کاربرانی که کارت اعتباری آن ها در ماه بعدی منقضی خواهد شد ارسال می شود. با ارسال این ایمیل اطلاعات کارت های اعتباری منقضی شده حذف می گردند.

Do Not Remove CC on Expiry: با انتخاب این گزینه اطلاعات مربوط به کارت های اعتباری تاریخ گذشته و منقضی شده حذف نمی گردند. در صورتیکه گزینه قبل فعال شده باشد این گزینه منجر به عدم حذف اطلاعات خواهد شد.

Currency Auto Update Settings (تنظیمات به روز رسانی خودکار واحد پولی)
نحوه تنظیم اتوماسیون در WHMCS جهت خودکار سازی انجام وظایف

این تنظیمات به یک سیستم چند واحد پولی متصل شده است و می توانید در این قسمت تنظیمات مربوط به واحد پولی را تعیین نمایید. گزینه های موجود در این بخش به شرح ذیل می باشند.

Exchange Rates: با انتخاب این گزینه به صورت روزانه نرخ ارز به روز رسانی خواهد شد.

Product Prices: با فعال سازی این گزینه قیمت محصولات شما مطابق با نرخ ارز یا واحد پولی شما به صورت خودکار تغییر خواهد نمود.

Domain Reminder Settings (تنظیمات یاآور کننده تمدید دامنه)
نحوه تنظیم اتوماسیون در WHMCS جهت خودکار سازی انجام وظایف

در این قسمت می توانید تنظیمات مربوط به ایمیل های ارسالی جهت یادآوری تمدید دامنه ها را تغییر دهید، فعال یا غیر فعال نمایید. شما می توانید تا نهایتا 5 ایمیل جهت اطلاع به کاربر برای تمدید دامنه اش ارسال نمایید.در صورتیکه که هر فیلد با مقدار 0 تکمیل شود یعنی غیرفعال شده است. گزینه های موجود در این بخش به شرح ذیل می باشند.

First Renewal Notice: اطلاعیه اول جهت تمدید دامنه، X روز (قبل یا بعد از) تاریخ تمدید برای ارسال اولین یادآوری.

Second Renewal Notice: اطلاعیه دوم جهت تمدید دامنه، X روز (قبل یا بعد از) تاریخ تمدید برای ارسال دومین یادآوری.

Third Renewal Notice: اطلاعیه سوم جهت تمدید دامنه، X روز (قبل یا بعد از) تاریخ تمدید برای ارسال سومین یادآوری.

Fourth Renewal Notice: اطلاعیه چهارم جهت تمدید دامنه، X روز (قبل یا بعد از) تاریخ تمدید برای ارسال چهارمین یادآوری.

Fifth Renewal Notice: اطلاعیه پنجم جهت تمدید دامنه، X روز (قبل یا بعد از) تاریخ تمدید برای ارسال پنجمین یادآوری.

Support Ticket Settings (تنظیمات مربوط به تیکت های پشتیبانی)
نحوه تنظیم اتوماسیون در WHMCS جهت خودکار سازی انجام وظایف

در این قسمت تنظیمات مرتبط با تیکت های پشتیبانی را خواهید داشت. گزینه های موجود در این بخش به شرح ذیل می باشند.

Close Inactive Tickets: در این قسمت می بایست زمانی که میخواهید پس از آن تیکت های پاسخگویی شده بسته شوند را وارد نمایید. برای مثال با وارد نمودن عدد 72، یعنی پس از پاسخگویی به تیکت، در صورتیکه به مدت 72 ساعت هیچ پاسخی از سمت کاربر ارسال نشود تیکت حل شده تلقی می شود و بسته خواهد شد.

Miscellaneous (تنظیمات متفرقه)
نحوه تنظیم اتوماسیون در WHMCS جهت خودکار سازی انجام وظایف

در این قسمت یکسری از تنظیمات متفرقه که در دسته بندی های بالا قرار نمی گیرند را خواهید داشت. گزینه های موجود در این بخش به شرح ذیل می باشند.

Cancellation Requests: زمانی که مشاهده لینک درخواست لغو سرویس هاست برای مشتریان از قسمت تنظیمات اصلی/General Setting ، تب متفرقه/ other فعال شده باشد، با انتخاب این گزینه به صورت اتوماتیک پکیج سرویس مشتری در زمان مورد نظر به صورت کامل حذف خواهد شد.

Update Usage Statistics: با فعال سازی این گزینه، آمار میزان استفاده از فضا و پهنای باند سرویس ها از کنترل پنل هاستینگ (در صورت پشتیبانی از این امکان) در داخل مدیریت WHMCS نصب شده بر روی هاستتان و ناحیه کاربری قرار خواهد گرفت و به صورت روزانه بروزرسانی خواهد شد.

Client Status Update: در این قسمت می توانید تنظیمات مربوط به وضعیت حساب های کاربری مشتریانتان را اعمال نمایید. در حالت معمول کاربرانی که در حساب کاربری خود هیچ محصول/سرویسی ندارند توسط سیستم مدیریت هاستینگ شما به صورت غیرفعال تشخیص داده می شوند و وضعیت آن ها inactive(غیرفعال) خواهد شد. گزینه های موجود در این بخش به شرح ذیل می باشند.

Disabled – never auto change client status: در صورتیکه این گزینه انتخاب شود به هیچ عنوان وضعیت حساب کاربری مشتریان تغییر داده نخواهد شد.

Change client status based on active/inactive products: در صورتیکه این گزینه انتخاب شود و کاربر محصول/سرویس فعالی نداشته باشد، وضعیت حساب کاربری آن در اجرای کرون بعدی به غیر فعال تغییر داده خواهد شد.

Change client status based on active/inactive products and not logged in for longer than 3 months: در صورتیکه این گزینه انتخاب شود، کاربر هیچ محصول/سرویس فعالی نداشته باشد و « بیش از 3 ماه هیچ ورودی به حساب کاربری خود نیز نداشته باشد » وضعیت آن در اجرای کرون بعدی به غیرفعال تغییر داده شود.

در پایان دقت داشته باشید این موارد همگی حساس بوده و تنظیمات نادرست آن ها می تواند باعث بروز اختلال در عملکرد سیستم شود، شما در تنظیمات اتوماسیون whmcs قادر شدید کد کرون جاب سیستم whmcs خود را دریافت کنید و تنظیمات زمان مسدود سازی یا حذف سرویس ها و تنظیمات زمان صدور صورتحساب ها و یادآوری های پرداخت صورتحساب و تنظیمات مربوط به زمان بسته شدن تیکت پشتیبانی از آخرین پاسخی که مشتری ارسال کرده است و تنظیمات مهم زمان ارسال ایمیل های یادآوری جهت تمدید دامنه ها را تنظیم کنید.

  • Email, SSL
  • 0 کاربر این را مفید یافتند
  • آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

    Related Articles

    معرفی تمام تنظیمات کلی در پیکربندی WHMCS

    در این آموزش با تنظیمات عمومی و اولیه WHMCS آشنا خواهید شد. از منوی Setup زیر منوی General...

    نحوه گروه بندی کاربران در WHMCS

    در این آموزش نحوه ی گروه بندی کاربرانتان را خواهید آموخت ، با استفاده از ابزار Client Groups در...

    آموزش فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای در WHMCS

    مهم ترین دلیلی که ما به تایید هویت 2 مرحله ای نیاز داریم ضعف اطلاعات ورودی ما می باشد. هکر ها...

    نحوه پیکربندی تنظیمات ثبت و تمدید دامنه در WHMCS

    در این بخش از مجموعه آموزش های سیستم مدیریت هاستینگ whmcs ، چگونگی پیکربندی ماژول رجیسترار های...

    آموزش تنظیم امنیت یا security در WHMCS

    با توجه به این که whmcs یه سیستم خیلی کامل برای فروش و پشتیبانی از مشتریان شما هستش و کل...