نحوه پیکربندی تنظیمات ثبت و تمدید دامنه در WHMCS

در این بخش از مجموعه آموزش های سیستم مدیریت هاستینگ whmcs ، چگونگی پیکربندی ماژول رجیسترار های دامنه ها را جهت خودکار سازی مدیریت و آماده سازی ثبت و تمدید دامنه ها در whmcs توضیح خواهیم داد.

تنظیمات ثبت و تمدید دامنه در WHMCS

Setup > General Settings > Domains

مسیری می باشد که از طریق آن بخش می توانید تنظیمات مربوط به ارائه ی دامنه ها (ثبت/انتقال/مدیریت دامنه) و تنظیمات مربوط به پرداخت و تمدید دامنه ها را پیکر بندی کنید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این بخش می توانید آموزش «تنظیمات اولیه whmcs در سربرگ دامنه ها » را مطالعه نمایید.

نحوه پیکربندی تنظیمات ثبت و تمدید دامنه در WHMCS 

پیکر بندی رجیسترار دامنه ها:

برای پیکر بندی تنظیمات مربوط به رجیسترار ها می بایست از طریق مسیر Setup > Products/Services > Domain Registrars اقدام نمایید.

نحوه پیکربندی تنظیمات ثبت و تمدید دامنه در WHMCS 

رجیسترار مورد نظرتان را از لیست رجیسترار های موجود برای پیکر بندی انتخاب کنید و بر روی دکمه ی “Activate” کلیک کنید.

نحوه پیکربندی تنظیمات ثبت و تمدید دامنه در WHMCS 

سپس جزئیات مربوط به اکانتتان را وارد نماییدتوجه داشته باشید برای هر رجیسترار دستورالعمل ها و الزامات خاصی وجود دارد.

برای تعیین name server های پیش فرض که میخواهید برای دامنه هایی که از طریق سیستم ثبت می گردند تنظیم شود از مسیر Setup > General Settings > Domains tab اقدام کنید.

نحوه پیکربندی تنظیمات ثبت و تمدید دامنه در WHMCS 

ثبت خودکار دامنه ها:

با ثبت خودکار دامنه، می توانید عملیات ثبت و انتقال دامنه ها در رجیسترار را به صورت اتوماتیک تعیین نمایید. زمانیکه این قابلیت فعال باشد، پس از پرداخت توسط مشتری به صورت خودکار درخواست ثبت دامنه به رجیسترار ارسال خواهد شد. در این صورت ثبت خودکار تا زمانیکه صورتحساب مربوطه پرداخت نشده باشد انجام نخواهد شد.

شما می توانید ثبت خودکار دامنه را برای برخی از TLD ها فعال کرده و برای بقیه غیرفعال نمایید و مشخص کنید که هر رجیسترار چه نوع TLD هایی را ثبت کند.

برای فعال سازی ثبت خودکار دامنه ها به مسیر Setup > Products/Services > Domain Pricing رفته و در لیست کشویی Auto Registration ، رجیسترار مورد نظر را برای هر TLD انتخاب کنید .

نحوه پیکربندی تنظیمات ثبت و تمدید دامنه در WHMCS 

برای غیرفعال سازی ثبت خودکار دامنه ها کافی است از لیست کشویی Auto Registration، گزینه ی None را انتخاب نمایید.

توجه: زمانیکه ثبت خودکار دامنه ها را غیر فعال نمایید، در صورتیکه مشتری صورتحساب خود را پرداخت نماید سیستم منتظر می ماند تا یکی از کاربران ادمین سفارش مشتری را تایید. در این صورت با تایید سفارش، دامنه به صورت خودکار ثبت خواهد شد.

ثبت دستی دامنه ها:

ثبت دستی دامنه ها زمانی کاربرد دارد که TLD مورد درخواست توسط هیچ یک از رجیسترار های فعال شما ارائه نمی گردد. در این صورت عملیات تمدید ، بروز رسانی dns ها و … همگی به صورت دستی انجام خواهند شد.

Email Registrar Module به شما امکان ثبت دامنه به صورت دستی بدون استفاده از رجیسترار ها در whmcs را می دهد. بدین صورت که می توانید بدون استفاده از رجیسترار ها و خودکار سازی ثبت دامنه، انواع دامنه ها را به ثبت برسانید.

پس از تعیین ثبت TLDمربوطه به صورت دستی از طریق انتخاب Email از لیست کشویی Auto Registration ، در صورتیکه دامنه ای سفارش داده شود، پس از پرداخت صورتحساب توسط مشتری ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد که هشدار می دهد عملیات دستی مورد نیاز است. فراموش نکنید برای این نوع دامنه ها ، مشتریان باید به صورت مداوم برای ایجاد هرگونه تغییر با شما در تماس باشند تا به صورت دستی برایشان انجام دهید.

تمدید خودکار دامنه ها:

با استفاده از این امکان می توانید تمدید دامنه ها را به صورت اتوماتیک تعریف نمایید. بدین صورت که پس از پرداخت صورتحساب مربوط به تمدید دامنه، دامنه به صورت خودکار تمدید خواهد شد.

این تنظیمات از ثبت خودکار دامنه ها مجزا بوده و می توانید بدون فعال بودن ثبت خودکار این گزینه را فعال کنید.

برای فعال سازی این گزینه، به مسیر general Settings > Domains رفته و گزینه ی Auto Renew on Payment را در حالت انتخاب قرار دهید.

نحوه پیکربندی تنظیمات ثبت و تمدید دامنه در WHMCS 

تمدید دامنه ها:

به صورت پیش فرض ، همه ی دامنه ها به حالت auto-renew یا تمدید خودکار تنظیم شده اند. به منظور تمدید همیشه X روز قبل از انقضای دامنه صورتحساب صادر می شود. هرگز بدون پرداخت صورتحساب تمدید انجام نخواهد شد.

می توانید تنظیمات مربوط به تمدید خودکار دامنه ها را غیر فعال نمایید و در این صورت صورتحسابی برای دامنه صادر نشده و اجازه می دهد دامنه منقضی شود. بدین منظور می توانید در قسمت مدیریت دامنه ها در whmcs گزینه ی Disable Auto Renew را فعال کنید. زمانیکه تمدید خودکار دامنه را غیر فعال کنید، whmcs بررسی کرده و اگر برای دامنه هایی صورتحساب صادر شده باشد، صورتحساب های تمدید لغو می گردند و یا اگر صورتحساب هایی شامل تمدید دامنه و هاست و .. باشد، ردیف مربوط به تمدید دامنه از صورتحساب مربوطه حذف خواهد شد.

در این حالت اطلاع رسانی های مربوط به تمدید دامنه به مشتری ارسال خواهد شد و مشتری می تواند درخواست تمدید دامنه را به صورت دستی بدهد.

هشدار های تمدید دامنه ها:

به صورت پیش فرض ، حداقل 2 اطلاع رسانی در خصوص تمدید دامنه برای مشتری ارسال خواهد شد. شما حتی می توانید مشخص کنید اطلاع رسانی های قبل و بعد از انقضای دامنه به چه صورت ارسال شوند و یا اطلاع رسانی را کلا غیر فعال نمایید. توجه داشته باشید یک نسخه از ایمیل های اطلاع رسانی در سربرگ Email در بخش مربوط به مشتری در whmcs نیز ذخیره می گردد و همچنین در لاگ های مربوط به گزارشات ایمیل های اطلاع رسانی تمدید دامنه ها نیز ثبت خواهد شد.

نحوه ی تغییر بازه زمانی جهت ارسال ایمیل ها ی اطلاع رسانی:

به مسیر Setup > Automation Settings رفته

نحوه پیکربندی تنظیمات ثبت و تمدید دامنه در WHMCS 

قسمت مربوط به Domain Reminder Settings را در صفحه بیابید.

نحوه پیکربندی تنظیمات ثبت و تمدید دامنه در WHMCS 

از طریق لیست کشویی موجود در مقابل هر گزینه می توانید مشخص کنید اطلاع رسانی قبل یا بعد از انقضای دامنه ارسال گردد.

همچنین می توانید مشخص کنید چه تعداد روز قبل یا بعد از انقضای دامنه اطلاع رسانی های اول، دوم، سوم، چهارم و یا پنجم ارسال گردند.

برای غیرفعال کردن یکی از گزینه ها می توانید مقدار آن را بر روی 0 تنظیم نمایید.

نحوه ی تغییر محتوا و قالب ایمیل های اطلاع رسانی تمدید دامنه ها :

به مسیر Setup > Email Templates رفته

نحوه پیکربندی تنظیمات ثبت و تمدید دامنه در WHMCS 

عنوان قالب ایمیلی که در خصوص اطلاع رسانی های تمدید دامنه ها قبل از انقضای دامنه ارسال می گردد Upcoming Domain Renewal Notice می باشد، آن را یافته و درحالت ویرایش باز کنید.

نحوه پیکربندی تنظیمات ثبت و تمدید دامنه در WHMCS 

عنوان قالب ایمیلی که در خصوص اطلاع رسانی های تمدید دامنه ها بعد از انقضای دامنه ارسال می گردد Expired Domain Notice می باشد، آن را یافته و درحالت ویرایش باز کنید.

برای ویرایش قالب ایمیل ها نیز می توانید از آموزش «نحوه ی تغییر قالب ایمیل ها» استفاده کنید.

ادامه این آموزش را میتوانید در نحوه پیکربندی تنظیمات ثبت و تمدید دامنه درwhmcs قسمت دوم دنبال کنید.

 

  • Email, SSL
  • 0 کاربر این را مفید یافتند
آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

Related Articles

نحوه اتصال whm به سیستم whmcs

در این آموزش قصد داریم نحوه ی اتصال پنل نمایندگی هاست WHM به پنل مدیریت هاستینگ WHMCS را به شما...

نحوه تنظیم اتوماسیون در WHMCS جهت خودکار سازی انجام وظایف

در این بخش با تنظیمات مربوط به قسمت اتوماسیون سازی وظایف در WHMCS نصب شده در نمایندگی هاست...

نحوه تنظیم شبکه های اجتماعی در تنظیمات WHMCS

  Twitter Username: در این قسمت می توانید در صورت تمایل نام کاربری اکانت توییتر خود را وارد...

معرفی کامل صفحه یک کاربر در مدیریت whmcs و تحلیل اطلاعات ( قسمت دوم )

  9.Files: فایل‌ها در این قسمت لیست فایل های قابل دانلود کاربر را مشاهده خواهید کرد فرامین...

نحوه پیکربندی تنظیمات ثبت و تمدید دامنه در WHMCS قسمت دوم

در این مقاله به ادامه آموزش نحوه پیکربندی تنظیمات ثبت و تمدید دامنه در WHMCS میپردازیم . ارائه...