آموزش نصب و فعال سازی ssl رایگان در سی پنل( قسمت سوم)

در این مقاله به ادامه آموزش نصب وفعال سازی sslرایگان در سی پنل میپردازیم .

پس از اینکه به صفحه بعدی هدایت شدید در این مرحله لازمه تا مشابه تصویر زیر در قسمتی که با عنوان Certificates on Server در ابتدای این صفحه قرار داره روی دکمه Install برای دامنه‌های ساخته شده کلیک کنید تا عملیات نصب از این روش انجام بگیره، بنابراین روی دکمه install کلیک کنید تا به مرحله بعدی که در صفحه Manage SSl Site قرار داره هدایت شده و سپس روی دکمه Autofill by domain کلیک کنید تا سایر گزینه‌ها به ترتیب بر اساس اطلاعاتی که در مراحل ساخت Key، CSR و CRT آنها را تعیین کرده‌ایم انتخاب شوند و در نهایت روی دکمه install certificate که در انتهای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

آموزش نصب و فعال سازی ssl رایگان در سی پنل 

اما اگر مشابه تصویر بالا گزینه‌هایی که شامل نام دامنه شما هستند وجود نداشتند میتونید تا با اسکرول کردن در انتهای صفحه در مرحله CRT به قسمت Generate a New Certificate مراجعه کرده و اونها را بسازید، بنابراین مشابه تصویر زیر عمل کرده و جزییات این بخش رو مشابه قبل که در مرحله CSR جزییات اونو توضیح دادم تکمیل کنید.

آموزش نصب و فعال سازی ssl رایگان در سی پنل 

حالا بعد از اینکه Certificate ساخته شد پیغامی مشابه تصویر زیر به شما نشون داده میشه که کافیه در اون روی دکمه installer کلیک کنید و سپس در صفحه باز شده ادامه مراحل رو به صورت زیر ادامه دهید.

آموزش نصب و فعال سازی ssl رایگان در سی پنل 

مشابه تصویر زیر ابتدا از باکس Domain دامنه خود را انتخاب کنید و سپس روی دکمه Autofill by domain کلیک کنید تا سایر گزینه‌ها به ترتیب بر اساس اطلاعاتی که در مراحل قبل آنها را تعیین کرده‌ایم انتخاب شوند و در نهایت روی دکمه install certificate که در انتهای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

آموزش نصب و فعال سازی ssl رایگان در سی پنل

بدین ترتیب بعد از کلیک روی دکمه Install Certificate عملیات نصب گواهینامه ssl در سایت شما فعال خواهد شد و در پنجره‌ای مشابه تصویر زیر جزییات نصب را میتونید تا مشاهده کنید.

آموزش نصب و فعال سازی ssl رایگان در سی پنل

بعد از نصب و کلیک روی دکمه OK در پنجره بالا هم ساب دامنه‌ها و دامنه هایی که ssl روی اونها نصب شده به همراه قفل سبز رنگ در لیستی با جزییات زیر در صفحه Manage SSl نشون داده خواهند شد.

آموزش نصب و فعال سازی ssl رایگان در سی پنل

حال برای اینکه از نصب آن اطمینان حاصل کنید از پیشوند https:// در سایت خود استفاده کنید و سعی کنید تا از طریق پروتکل امن ssl سایت خود را مشاهده کنید، اگر سایت به درستی لود شد SSL بر روی سایت شما به درستی نصب و راه‌اندازی شده است و تنها کافی است تا به روت اصلی سایت خود مراجعه کرده و با ویرایش فایل htaccess. تعیین کنید که کاربران در صورتی که وارد سایت شدند به صورت خودکار به آدرسی که با https:// می‌باشد ریدایرکت شوند، بنابراین فایل htaccess. را باز کرده و کدهای زیر را در آن قرار دهید. اگر این فایل را مشاهده نمیکنید مخفی است و برای نمایش ان کافی است تا در فایل منیجر هاست خود روی دکمه Setting کلیک کرده و سپس در پنجره باز شده گزینه Show Hidden Files (dotfiles) را فعال کنید و در نهایت روی دکمه save کلیک کنید تا فایل مورد نظر نمایش داده شود، همچنین ویدیو آموزش نحوه مشاهده فایل های مخفی در سی پنل، ممکن است به کار شما بیاید.

1

2

3

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTPS} off

RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

دقت کنید که این کد نباید جایگزین کدهای موجود در فایل htaccess. بشه و کد بالا را در بالاترین بخش از کدهای این صفحه قرارش بدین، پس از وارد کردن این کد قفل سبز رنگ در آدرس بار سایت شما نمایش داده خواهد شد که نشان دهنده ایمن بودن سایت خواهد بود.

تاریخ انقضای SSL سی پنل

اگر به صفحه Manage SSl Site در هاست سی پنل مراجعه کنید جزییات SSL نصب شده در هاست خودتون را میتونید به صورت تصویر زیر مشاهده کنید که در مواردی مثل ساب دامنه‌هایی که SSL روی اون نصب شده، غیرفعال کردن SSL، به روزرسانی  و تاریخ انقضا رو میتونید مشاهده کنید.


حالا سوالی که ممکنه براتون پیش بیاد اینه که وضعیت انقضای SSL رایگان هاست سی پنل به چه شکلی خواهد بود؟ آیا باید بعد از تاریخ تعیین شده اقدام به تمدید اون کنید؟! در پاسخ به این سوال باید گفت فعلا سیاستی که Cpanel برای ارائه ssl در پیش گرفته اینه که به صورت خودکار ssl ارائه شده تمدید خواهد شد و شما نیازی نیست تا کار خاص دیگه‌ای انجام بدین، اما همونطور که روشنه ممکنه تا این سیاست در آینده تغییر کنه و یا حتی در بدبینانه‌ترین حالت دیگه این نوع SSL ارائه نشه بنابراین سعی کنید تا در تاریخ تعیین شده حتما سری به این صفحه بزنید و وضعیت تمدید SSL در هاست سی پنل خودتون را بررسی کنید.

رفع مشکل عدم نمایش آیکون سبز SSL

یکی از عمده مشکلاتی که هنگام نصب و فعال سازی ssl در سایت پیش میاد اینه که آیکون مربوط به استفاده از SSL سبز نیست و در آدرس بار مرورگر صرفا عبارت https:// با رنگ خاکستری نمایش داده میشه و دلیل اونم این هستش که برای اینکه سایت ما در یک محیط کاملا امن باشه و داده ها توسط پروتکل امن SSL در دسترس باشند باید کلیه آدرس های داخلی موجود در صفحات ما که شامل تصاویر، آدرس نوشته ها، برچسب ها، برگه ها و… هستند به این شکل باشند تا نماد سبز رنگ در آدرس بار مرورگر ظاهر بشه پس برای تغییر اونها چه راهکاری وجود داره؟! برای حل این مشکل شما باید بر اساس سیستم مدیریت محتوایی که استفاده می‌کنید اقدام به اصلاح کلیه آدرس‌های موجود در سایت خودتون بکنید. یعنی آدرس های کلیه صفحات شما که در دیتابیس قرار دارند و یا حتی اگر سایت شما دیتابیس نداره و صرفا چند صفحه HTML ساده هستش آدرسها رو چه در حالتی که دیتابیس دارید و چه صفحه html ساده ویرایش کرده و به https:// تغییر دهید. برای نمونه اگر سیستم مدیریت محتوای شما وردپرس هستش میتونید از مقاله آموزش فعال سازی SSL در وردپرس استفاده کرده و با استفاده از راهکاری که برای وردپرس وجود داره آدرس‌های خودتونو اصلاح کنید.

 

  • Email, SSL
  • 0 کاربر این را مفید یافتند
آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

Related Articles

subdomain در Cpanel

  برای اعمال تغییرات بر روی یک Subdomain ابتدا از بخش Domains بر روی Subdomains کلیک کنید . در...

آموزش نصب و فعال سازی ssl رایگان در سی پنل

نصب رایگان SSL بر روی هاست چه مزایا و معایبی دارد؟ همونطوری که در بالا اشاره شد بزرگ‌ترین مزیت...

آموزش فعال سازی و استفاده و تنظیم Windows Live Mail توسط هاست سی پنل

به علت سوء استفاده ی برخی کاربران در هاست های اشتراکی جهت انجام کارهایی مثل ارسال ایمیل اسپم که...

روش پشتیبان گیری از اطلاعات سایت در Cpanel

وارد سی پنل شوید از از قسمت file وارد backups شویددر صفحه باز شده روی Download a Full Website...

نصب ClamAV در Cpanel

مراحل زیر را پیگیری کنید. 1 2 3 4 5 /scripts/ensurerpm gmp gmp-devel...